Δεν είναι ζήτημα επιβολής θέσεων

Share

Οι τελευταίες εξελίξεις στο θέμα του δακτυλίου κατέδειξαν την προχειρότητα της εφαρμογής του μέτρου. Παρά τα «πολεμικά ανακοινωθέντα» του Δημάρχου, απεδείχθη ότι την κύρια ευθύνη φέρει η ίδια η δημοτική αρχή.

Δεν θεωρώ όμως ότι το ζήτημα είναι ποιος φταίει και ποιος όχι. Γεγονός είναι ότι πράγματι υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη και πρέπει να βρεθεί λύση.

Σημαντικό ρόλο θα μπορούσε να παίξει η αστική συγκοινωνία. Ισως να είναι τώρα περισσότερο απαραίτητη από πριν, ώστε πλέον ως συνειδητή επιλογή να γίνεται χρήση της. Ομως καταργήθηκε χωρίς να υπάρξει κάποια ουσιαστική αιτιολογία. Μα αν η χρηματοδότηση της ήταν από ευρωπαϊκά κονδύλια, όπως είχε λεχθεί σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τότε ποιο θα ήταν το πρόβλημα να συνεχιστεί; Εκτός και αν τιμωρούν όσους δεν επιθυμούσαν τον δακτύλιο…

Αν δημιουργηθούν οι κατάλληλοι χώροι στάθμευσης και λειτουργήσει η αστική συγκοινωνία από τις πρωινές ώρες (με βαρύτητα τις ώρες αιχμής, δηλαδή τις ώρες που ταιριάζουνε με το ωράριο εργασίας ιδιωτικών και δημοσίων υπαλλήλων), θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί αρκετά η πόλη.

Παράλληλα θα ήταν αναγκαίο να προσεγγίσουμε το πρόβλημα από τη σκοπιά του επισκέπτη. Σίγουρα λιγότερα αυτοκίνητα και θόρυβος, είναι ζητούμενο από όλους. Πρέπει να του παρέχουμε όμως και την πληροφόρηση και τις επιλογές. Κάτι τέτοιο όπως προανέφερα δεν υπήρχε, τουλάχιστον στον βαθμό που θα έπρεπε.

Χώροι στάθμευσης με ανύπαρκτο φωτισμό είναι απαράδεκτοι. Η σήμανση τους και αυτή ελλιπής, μια και πουθενά δεν ανέφερε για παράδειγμα τους χώρους που ήταν δωρεάν. Δεν υπήρχαν χάρτες που να καθοδηγούν τους επισκέπτες, ελεύθερα πεζοδρόμια και επαρκής φωτισμός τουλάχιστον για τις κύριες διαδρομές που θα έπρεπε να ακολουθήσουν, κλπ.

Τα προβλήματα αυτά τα γνώριζαν και οι εισηγητές του μέτρου, αλλά δεν τα αντιμετώπισαν πριν την επιβολή του μέτρου.

Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού κ. Γιακουμάκης, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση ανέφερε με εύσχημο τρόπο: «πιθανόν όμως να υπήρχε αδυναμία ως προς τον σχεδιασμό και την υποδομή, για την πληροφόρηση και τον σωστό προσανατολισμό των ξένων επισκεπτών στην κίνηση και τη στάθμευση μέσα στην πόλη». Σε αυτό τον προβληματισμό είχα εστιάσει και κατά την σχετική συνεδρίαση αλλά και μέσα από την αρθρογραφία μου. Ανάλογες βέβαια επισημάνσεις υπήρξαν και από αλλού, χωρίς να ληφθούν ούτε αυτές υπ’ όψιν.

Αν θέλουμε πραγματικά να βρούμε κάποια λύση στο πρόβλημα, πρέπει να ξεκινήσει τώρα μια ουσιαστική κουβέντα για το θέμα. Ο Δήμος μάλιστα είχε προ της τελευταίας συνεδρίασης ζητήσει την θέση διαφόρων φορέων. Πιστεύω όμως, ότι πέρα της απλής καταγραφής των θέσεων, πρέπει να υπάρξει πραγματικός διάλογος μέχρι να καταλήξουμε σε μια κοινή θέση που θα έχουμε τη δυνατότητα να την προετοιμάσουμε και να την υλοποιήσουμε από τον επόμενο χρόνο. Θέση όχι αποσπασματική, αλλά που θα λαμβάνει υπ’ όψιν όλες τις αναγκαίες παραμέτρους.

Με πήρε τηλέφωνο φιλικό πρόσωπο της συμπολίτευσης του Δήμου και μου λέει: «Αντε πάλι, τα καταφέρατε!», λες και αναγκαστικά η θέση του καθένα πρέπει να περνά μέσα από ομάδες, που στο τέλος θα έχουν νικητές και νικημένους.

Για μένα το ζήτημα δεν είναι «Βροντάκηδες και Φουρτουνάκηδες». Δεν είναι ζήτημα επιβολής των θέσεων της μίας ή της άλλης πλευράς, όπως έτεινε να παρουσιαστεί. Δεν πιστεύω ότι καμία από τις δύο πλευρές επιθυμεί το κακό της πόλης ή ότι επιδιώκει την αντιπαράθεση για την αντιπαράθεση. Πιστεύει κανείς, ότι οι επαγγελματίες δεν θέλουν το καλό της πόλης; Μα αν είναι έτσι, τα δικά τους συμφέροντα θα βλάψουν. Ούτε βέβαια και η δημοτική αρχή θα επιθυμούσε μια εξέλιξη που θα έβλαπτε την πόλη, άρα και την επιτυχημένη ή όχι παρουσία της…

Εκεί που υπάρχει διάσταση απόψεων είναι στον τρόπο λύσης των προβλημάτων και που συνηθίζεται να τον αναζητούμε την τελευταία στιγμή. Αυτό νομίζω ότι πήγαμε να κάνουμε και αυτή τη φορά. Δεν δόθηκε ο χρόνος να κουβεντιαστεί και να μελετηθούν οι προτεινόμενες λύσεις. Φάνηκε ότι τα πάντα ήταν προαποφασισμένα και ότι ο όποιος διάλογος υπήρξε προσχηματικός.

Εγώ θα καλέσω την δημοτική αρχή να επανεξετάσει άμεσα το θέμα της αστικής συγκοινωνίας και παράλληλα να προχωρήσει στον αναγκαίο διάλογο για το κυκλοφοριακό. Και αυτό πρέπει να γίνει άμεσα, πριν η νέα κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη δώσει κατευθύνσεις, χωρίς να λάβει υπ’ όψιν της στον σχεδιασμό της τα αποτελέσματα του διαλόγου…

Το σημερινό περιβάλλον είναι έντονα ανταγωνιστικό. Δεν συγχωρεί λάθη, δεν επιτρέπει ολιγωρίες. Η πόλη μεταφέρει αμαρτίες ετών και κάποτε πρέπει να απαγκιστρωθούμε από αυτές. Μεταφέρει όμως και εμπειρίες που μπορούν να βοηθήσουν να σχεδιάσουμε το μέλλον. Δεν έχουμε την πολυτέλεια για τσακωμούς και άσκοπες αντιπαραθέσεις. Οσο γρηγορότερα το καταλάβουμε, τόσο καλύτερα. Με σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις, ανεξάρτητα από που εκφράζονται, πρέπει να ξεκινήσουμε χωρίς δεδομένα που μπορεί να οδηγήσουν ξανά σε αδιέξοδο.

Στο χέρι μας είναι να βρούμε τον τρόπο πως δήμος, φορείς και πολίτες, θα ανταποκριθούμε στην ανάγκη συνεργασίας, συνεννόησης και συμπόρευσης, για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα και να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Share

admin

Τις πληροφορίες για το πρόσωπο μου, τις έχω γράψει στην επιλογή του Ιστολογίου ("Για μένα")....

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

3 Σχόλια

  1. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Μακάρι να τα βλέπανε τα πράγματα έτσι όλοι αλλά δυστυχώς άλλος για Χίο τράβηξε κι άλλος για Μυτιλήνη…….

  2. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Αλλη μια χρονια χαμενη απο τους ντοπιους υπερασπιστες κεκτημενων συμφεροντων.Συμπληγαδες συνθλιβουν καθε κινηση που αν μη τι αλλο προσπαθει να μας βγαλει απο ενα βαλτο ακινησιαςΔεν εχει κανεις αμφιβολια πια οτι δεν ειναι ο γυαλος στραβος αλλα δυστυχως στραβα αρμενιζουμε.Να κατσουμε σε ενα τραπεζι να αποφασισουμε για το μελλον
    Αληθεια,εχει ασκηθει καμμια διωξη εναντιων αυτων που εξαφανισαν τις ταμπελες σημανσης του δακτυλιου?Οι γνωστοι τσαμπουκαδες θα μεινουν ατιμωρητοι?Γιατι?ΥΠΑΡΧΕΙ η ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ το αυτεπαγγελτο για τις συγκεκριμενες πραξεις?Καλα θα ηταν να το δει κανεις το θεμα γιατι οχι μονο πρεπει να τιμωρηθουν καποτε αυτοι οι γνωστοι-αγνωστοι αλλα γιατι η ρετσινια προσαπτεται σε αλλους…ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕ,ΚΑΤΑΛΑΒΕ.

  3. Ο/Η ΤΑΚΗΣ λέει:

    ΕΧΟΥΝ ΦΟΒΕΡΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥΣ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΒΑΡΚΑΡΑΚΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ. ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ????????ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΔΑΚΤΥΛΙΟ ΞΕΡΟΥΝΑΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΩ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΙΛΕΙΣΟΥΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.