Speed ramps (σαμαράκια)

Share

Την πρόταση να τοποθετηθούν “σαμαράκια” την είχα κάνει κατά τη συνεδρίαση για τον δακτύλιο1, χωρίς όπως θα διαπιστώσατε να ληφθεί καν υπόψιν από την δημοτική αρχή μας. Λύση δοκιμασμένη σε άλλες περιοχές, αλλά εδώ ήδη είχαν αποφασίσει να επιβάλλουν δακτύλιο και αυτό έκαναν. Κάθε άλλη πρόταση ή ιδέα ήταν φαίνεται ήταν περιττή.

Την ίδια πρόταση είδα και στο “agiosnikolaosblog“, ίσως γιατί αυτά που εμείς οι πολίτες θεωρούμε προφανή, κάποιοι “ειδικοί” δεν τα κουβεντιάζουν καν. Αλλωστε, τι ξέρουμε εμείς ο λαουτζίκος για να λάβουν υπόψιν και τη γνώμη μας;

Να σημειώσω, ότι η απόφαση για τον δακτύλιο δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιας κυκλοφοριακής μελέτης. Ούτε κάποιας μελέτης των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Απόφαση της επιτροπής κυκλοφορίας ήταν, που την υπέγραψαν και την εισηγήθηκαν από την Τ.Υ. για τυπικούς λόγους, χωρίς να σημαίνει ότι η Τ.Υ. συμφωνεί καν με την μελέτη!

Τέσσερις μέρες μένουν μέχρι την έναρξη του δακτυλίου και η κίνηση στην πόλη είναι υποτονική. Παρόλα αυτά το δακτύλιος θα γίνει. Δυστυχώς, ο Δήμαρχος μας ως λογιστής δεν πληρώνεται με ποσοστά από τους πελάτες του, αλλιώς θα το ξανασκεφτόταν…

Share

admin

Τις πληροφορίες για το πρόσωπο μου, τις έχω γράψει στην επιλογή του Ιστολογίου ("Για μένα")....

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

8 Απαντήσεις

  1. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Τόσα ξέρετε, τόσα λέτε!
    Τα σαμαράκια δεν είναι σοβαρή λύση για τους δικούς μας δρόμους, κλίμα και ποικιλία οχημάτων.
    Μην παίρνεται σαν παράδειγμα χώρες όπως η Αγγλία που έχουν κάνει σοβαρές μελέτες και φτιάχνουν τους δρόμους τους τελείως διαφορετικά από εμάς(υπόστρωμα σκυροδέματος με βαρύ και ισχυρό οπλισμό και μείγμα γρανίτη με πίσσα από πάνω) για να μην αναφερθώ στο κλίμα τους, εδώ με τη ζέστη και τα βαριά οχήματα θα “πατηθούν” και θα είναι άχρηστα, στη βροχή δε, απλά επικίνδυνα.
    Το μόνο που θα κάνουν τα σαμαράκια στον α. Νικόλαο είναι να καταστρέψουν τις αναρτήσεις των αυτοκινήτων και να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα σε μοτοσυκλετιστές (όπως και του λόγου μου)!
    Αν έχεις παιδιά και οδηγούν μοτοσυκλέτα, ανάλαβε την ευθύνη και πρότεινε το, ποτέ όμως πριν να κάνεις την ερεύνα που αρμόζει σε ένα τόσο σοβαρό μέτρο.
    Και μια και ξέρω πως δουλεύουν τα πράγματα εδώ στο Ελλάντα, σου λέω από τώρα ότι καμιά σοβαρή έρευνα δε θα γίνει και το μόνο που θα καταφέρεις είναι να σε βρίζουν και εσύ θα αποποιηθείς της ευθύνης λέγοντας πως κάποιος άλλος τα έκανε σκ..α!
    Σοβαρές λύσεις για το κυκλοφοριακό είναι να κάνει τη δουλειά της η τροχαία και η δημοτική αστυνομία, (παράνομο παρκάρισμα, υπερβολική ταχύτητα) και ίσως κάμερες με φώτο-κύτταρο ταχύτητας για τις ώρες που δεν υπάρχουν όργανα να επιβάλουν το όριο.
    Αν γράψουν μερικούς και δεν τις σβήσουν(!!!) τότε υπάρχει κάποια ελπίδα!

  2. Ο/Η Michalis Vasilakis λέει:

    Η πρόταση δεν αφορά ολόκληρη την πόλη, αλλά κάποιες οδούς ήπιας κυκλοφορίας, όπου προφανώς και το όριο ταχύτητας θα είναι πολύ χαμηλό.

    Το αν θέλει κάποιος να ξεπερνά το καθορισμένο όριο ταχύτητας, είναι δική του ευθύνη. Αλλωστε, αυτό γίνεται συχνά σε όλο το οδικό δίκτυο με τα γνωστά αποτελέσματα…

    Τέλος, τι να κάνεις τον έλεγχο όταν ο καθένας παίρνει το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι του και κάνει βόλτες γύρω από το λιμάνι όλο το βράδυ; Πως το σταματάς αυτό; Πως περιορίζεις τον θόρυβο (τον “νόμιμο”);

    Το ένα άκρο είναι η πλήρης “ελευθερία” και το άλλο ο δακτύλιος, δηλαδή η πλήρης απαγόρευση.

    Η μέση λύση είναι η προτιμότερη…

  3. Ο/Η costas λέει:

    Θα συμφωνήσω μαζί σου έστω μερικώς, σαμαράκια μπροστά από σχολεία! Μόνο εκεί με την ανάλογη μελέτη και προειδοποιητική σήμανση.
    Το να ξεπερνάς το όριο(αναφέρομαι για μέσα στην πόλη) αφορά κατά πρώτο λόγο τους πεζούς . Τα πιο πιθανά θύματα.
    Αυτό έχει να κάνει με την παιδεία μας, ακόμα και για τσιγάρα πάμε με το αμάξι, “τσάμπα το αγόρασα, να μην το μοστράρω”??? Εγώ θα έλεγα “πεζόδρομος”! Στο κάτω-κάτω μετά τα “ξίδια” πάρε ταξί, όχι κάποιον άλλο στο λαιμό σου!
    Δε νομίζω να υπάρχει μέση λύση σε αυτό! Άλλωστε και σαν λαός είμαστε του ύψους ή του βάθους.
    Όλα αυτά, προφανώς και τα δυο σχόλια είναι δικά μου, αφορούν την πόλη στα όρια της και όχι τις εθνικές οδούς, εκεί χρειάζεται άλλη προσέγγιση.

  4. Ο/Η Μιχαλης λέει:

    Τα σαμαρακια μπορουν να υπαρχουν στην σταλιδα αλλα οχι στον Αγιο Νικολαο. Γιατι? Αλλα ασφαλτικα χρησιμοποιουνται εκει? Μηπως ειναι εξωτερικο? Παραλιακος και κιτροπλατεια χρειαζετε επειγοντως σαμαρακια και κακως δεν εχουν μπει ακομα. Αν εισαι μοτοσικλετιστης θα επρεπε να ξερεις οτι αν πηγαινεις σαν τον ανθρωπο δεν νομιζω να κινδυνευεις απο τα σαμαρακια.

  5. Ο/Η costas λέει:

    Η Σταλίδα, μάλλον “είναι εξωτερικό”! Όχι όμως ευρωπαϊκό, στην Ευρώπη, όπως και στην Ελλάδα, ισχύουν άλλα!!!
    Α. Ο ΚΑΝΟΝΑΣ
    Η κατασκευή “σαμαριών” στα οδοστρώματα κατά κανόνα απαγορεύεται, διότι κυρίως παρεμποδίζεται η εύρυθμη κυκλοφορία και υπονομεύεται η οδική ασφάλεια, ιδίως σε σχέση με τα δίκυκλα.

    Β. Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ
    Κατ’ εξαίρεση η κατασκευή “σαμαριών” επιτρέπεται αν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος. Συγκεκριμένα:
    1. Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (άρθρο 52, παράγραφος 5)
    α) “Σαμαράκια” είναι δυνατόν να κατασκευάζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μόνον σε δρόμους δευτερεύουσας κυκλοφοριακής σημασίας στους οποίους, επί πλέον, συντρέχουν ειδικοί λόγοι μείωσης της ταχύτητας ή περιορισμού της κυκλοφορίας και εφ’ όσον δεν διέρχονται λεωφορεία.
    β) Εξουσιοδοτείται ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ να ρυθμίσει τα σχετικά ζητήματα με υπουργική απόφαση.
    2. Σύμφωνα με τη σχετική υπουργική απόφαση (ΥΠΕΧΩΔΕ/ΔΜΕΟ/ε/ΟΙΚ/690 2-11-92) τα “σαμαράκια” είναι δυνατόν να κατασκευάζονται με τις εξής προϋποθέσεις που θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά:
    α) Σε δρόμους αποκλειστικά τοπικής και όχι διαμπερούς κυκλοφορίας.
    β) Θα πρέπει να έχουν αποκλεισθεί βάσει μελέτης οδικής ασφάλειας όλοι οι άλλοι τρόποι ανάσχεσης της ταχύτητας (π.χ. στενώσεις οδοστρώματος, οδόστρωμα τραχείας επιφάνειας, καθοδήγηση διαμπερών δρομολογίων από άλλους δρόμους, σταθμεύσεις, παρεμβάσεις δενδροφύτευσης κ.λ.π.).
    γ) Η σκοπιμότητα δημιουργίας “σαμαριών” θα πρέπει να κριθεί από την αρμόδια υπηρεσία με τήρηση οπωσδήποτε των εξής προϋποθέσεων:
    – να πρόκειται για οδό αποκλειστικά τοπικής κυκλοφορίας
    – να μην διέρχονται από εκεί οχήματα άμεσης ανάγκης (πυροσβεστικά, νοσοκομειακά κ.τ.λ.)
    – να υπάρχει στη συγκεκριμένη οδό κυκλοφορία οχημάτων μικρότερη από 30 οχήματα την ώρα
    – να μπορεί να εφαρμοστεί το όριο ταχύτητας 30χλμ/ώρα χωρίς να δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα.
    δ) Το μήκος της οδού (από διασταύρωση σε διασταύρωση) θα πρέπει να υπερβαίνει τα 100 μέτρα.
    ε) Η κλίση της οδού θα πρέπει να είναι μικρότερη του 4%.
    στ) Τα “σαμαράκια” θα πρέπει να απέχουν 40 – 100 μέτρα μεταξύ τους, να βρίσκονται τουλάχιστον 20 μέτρα από αρχή καμπύλης, να απέχουν τουλάχιστον 20 μέτρα από διασταύρωση με δρόμο ίδιας κατηγορίας ή 25 μέτρα από διασταύρωση με σημαντικότερο δρόμο.
    ζ) Να ανταποκρίνονται στις διαστάσεις και τεχνικές προδιαγραφές που θέτει ο νόμος.

    Γ. ΚΥΡΩΣΕΙΣ
    Αν όλες οι κάποιες (έστω και μια) από τις ως άνω προϋποθέσεις δεν πληρούνται, τα “σαμαράκια” είναι παράνομα και η κατασκευή και η διατήρησή τους αποτελεί αξιόποινη πράξη, που εκτός των άλλων προβλέπεται και τιμωρείται βάσει του άρθρου 273 του Ποινικού Κώδικα (κατ’ άλλη άποψη βάσει του άρθρου 290). Η αξιόποινη πράξη διώκεται και αυτεπαγγέλτως, με συνέπεια να ανακύπτουν σχετικές υποχρεώσεις για τα αστυνομικά όργανα να ενεργήσουν προς τούτο και αν δεν ενεργήσουν αυτοί να είσαι σίγουρος ότι θα ενεργήσω εγώ!

  6. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Γιατί σ’ ενοχλούν τα σαμαράκια costa?????
    Γιατί θα καταστραφούν αναρτήσεις costa????
    Γιατί θα προκληθούν ατυχήματα σε μοτοσυκλετιστές costa???

    Μήπως τρέχεις μέσα στην πόλη?
    Μάλλον τρέχεις.
    Μήπως είσαι απ’ αυτούς που δεν αφήνουν τον κόσμο να ησυχάσει μέρα-νύχτα?
    Μάλλον είσαι.

    Για τύπους σαν εσένα λοιπόν πρέπει να μπουν τα σαμαράκια και να πέσει βαρύς ο πέλεκυς, μήπως και συνέλθετε, γιατί πολύ σύντομα θα θρηνήσουμε θύματα και αιτία θα είναι η επιδειξιομανία σας!!!!

  7. Ο/Η costas λέει:

    Οταν γουστάρω “ανώνυμε” να τρέξω, και τρέχω,να βγάλω το άχτι μου, και το βγάζω, βγαίνω στην εθνική ή σε επαρχιακό, πάω μέχρι τα Χανιά έτσι για την πλάκα μου και να πιω καφέ.
    Όχι μέσα στην πόλη αποφεύγω να τρέχω και πάντα δίνω προτεραιότητα στους πεζούς, όσο και αν αυτό κάνει έξω φρενών κάτι τυπάκια σαν εσένα με τα κουτάκια τους που αναγκάζονται να περιμένουν 30 δευτερόλεπτα στη διάβαση.
    Τα σαμαράκια είναι επικίνδυνα όσο σιγά και να πηγαίνεις, οι μελέτες στις ευρωπαϊκές χώρες αυτό έδειξαν. Εδώ μάλλον είναι μπανανία!
    Αν θέλεις να πέσει πέλεκυς ας κάνει τη δουλειά της η τροχαία, όχι όμως μόνο στις μηχανές αλλά και στα “καλόπαιδα” με τα GTI .
    Βλέπω μια εμπάθεια στις μηχανές και τους μοτοσυκλετιστές (μηχανόβιους αν θέλεις), τι έγινε σου τη σπάει να περιμένεις στον ήλιο και εγώ να πηγαίνω στη δουλειά μου μισή ώρα πιο μπροστά????
    Δεν με φτάνεις στην εθνική παρόλο που έσκασες ένα σκασμό λεφτά για το καρούλι???
    Τόσο πολύ σε πειράζει η επιλογή μου?
    Όχι ότι αυτά που γράφεις δεν ισχύουν αλλά αν ξέρεις ποιος είμαι, που δε νομίζω, δεν θα απαντούσες έτσι.
    Πάντως πέρα από τη μικρο-λογική σου οι λόγοι που η νομοθεσία δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο είναι και τα νοσοκομειακά, πυροσβεστικά. Ή να πάνε να γ……..ν και αυτά για να ησυχάσεις εσύ?

  8. Ο/Η manos λέει:

    Σαμαρακια “φιλε” ανωνυμε (γιατι ανωνυμος αραγε) πρεπει να μπουν στα κεφαλια καποιων σαν και του λογου σου , που οταν ο γιος σου εβγαλε τη “μαμισια” εξατμιση για να κανει το μαγκα με τα 2000 ντεσιμπελ της κομενης,εσυ επρεπε να του κοψεις τον κ…ο αντι να καμαρωνεις σα γυφτικο σκεπαρνι που ο κανακαρης σου ειναι τοοοοσο μαγκας..κι οταν σου σφυριξανε οτι κανει σουζες στο λιμανι,μηπως θα πρεπε να τον βαλεις να πηγαινει με τα ποδια εεε ;κι οταν η τροχαια του πηγε το μηχανακι στο τμημα για ηχορυπανση και παραβιαση της κοινης ησυχιας στις δυο το πρωι,αντι να βαλεις το καθε ειδους “δοντι” που διαθετεις να του σβησουνε τη μηνυση,μηπως θα πρεπε να τον στρωσεις στη δουλεια για να πληρωσει το προστιμο απ την τσεπη του μπας και ησυχασουμε ολοι οι υπολοιποι απο την τοοοσο μεγαλη “μαγκια” του (και τη δικη σου βεβαια) ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.