Ο δακτύλιος πρέπει να είναι η τελευταία λύση

Share

Παρά την μικρή συμμετοχή, έγινε μια σχετικά καλή κουβέντα κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα το βράδυ στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΡΕΞ με θέμα τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου

Την παρουσίαση της πρότασης έκανε ο κ. Καναβάκης Σταύρος, Πολιτικός Μηχανικός – Τοπογράφος. Νομίζω ότι ήταν αρκετά λεπτομερής και παρουσίασε και τα θετικά και τα αρνητικά της πρότασης.

Η βασική πρόταση ήταν να γίνει ένας μικρός δακτύλιος στα όρια του παλιού και ένας μεγάλος στα όρια Αμμούδι – γέφυρα Λατούς, με κυκλοφορία μονά-ζυγά. Ο κόσμος θα παρκάρει στον περιφερειακό του Αμμουδίου, στο κολυμβητήριο και στον ποταμό. Σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ θα υπάρχουν συχνά δρομολόγια.

Ο Πρόεδρος του συλλόγου Καφέ Μπάρ & Εστιατορίων κ. Κώστας Θεοδωράκης, αντιμετώπισε θετικά το ζήτημα, αλλά ζήτησε να έχει τη συνολική πρόταση και τη δέσμευση ότι θα υπάρχει έλεγχος της εφαρμογής. Δήλωσε δε, ότι δεν είχε τον χρόνο λόγω της καθυστερημένης ενημέρωσης να καλέσει το ΔΣ σε συνεδρίαση προκειμένου να πάρει απόφαση και να παρουσιάσει τις θέσεις τους.

Κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της θερινής περιόδου, έγινε μπορώ να πω μια καλή κουβέντα. Αν και πιστεύω ότι δεν ήταν αρκετή, μια και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες που θα έδινα μια καλύτερη εικόνα και θα οδηγούσαν σε ασφαλέστερα συμπεράσματα, ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση. Βέβαια η μεγάλη πλειοψηφία και που την αφορά το θέμα, είναι οι απλοί πολίτες και θα έπρεπε να είχε επιδιωχθεί η συμμετοχή τους.
Για τη κατάσταση, σίγουρο είναι ότι οι ευθύνες είναι διαχρονικές. Τα προβλήματα της πολεοδόμησης της πόλης, μας οδηγούν σήμερα σε ακραίες λύσεις και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.

Η πρόταση σε γενικές γραμμές ήταν, να γίνει ένας μικρός δακτύλιος στα όρια του παλιού και ένας μεγάλος στα όρια Αμμούδι – γέφυρα Λατούς, με κυκλοφορία μονά-ζυγά. Ο κόσμος θα παρκάρει στον περιφερειακό του Αμμουδιού, στο κολυμβητήριο και στον ποταμό. Σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ θα υπάρχουν συχνά δρομολόγια.

Πιστεύω ότι ο δακτύλιος πρέπει να είναι η τελευταία λύση. Υπάρχουν πολλά άλλα που θα έπρεπε να γίνουν πριν φτάσουμε στην έσχατη των λύσεων. Ειδικά για το θέμα του μεγάλου δακτυλίου υπήρχαν αρκετές διαφωνίες μεταξύ αυτών και του Προέδρου του Επιμελητηρίου κ. Τζανόπουλου.
Δεν αμφισβητώ τις καλές προθέσεις της δημοτικής αρχής ή ότι προσπαθεί, αλλά πιστεύω ότι οδηγείται σε εύκολες λύσεις.

Κατά την άποψη μου, υπάρχουν μια σειρά από προβλήματα στην πρόταση, όπως ότι η στάθμευση στα σημεία που προτείνονται είναι στην ουσία σε χώρους με ανύπαρκτο φωτισμό. Οπως σκοτεινοί είναι και οι δρόμοι, στις πλείστες των περιπτώσεων που οδηγούν προς το κέντρο, με αποτέλεσμα να έχει σοβαρές επιπτώσεις στο αίσθημα ασφάλειας των επισκεπτών μας.

Ειπώθηκε ότι στους ξένους αρέσει το περπάτημα. Τα πεζοδρόμια όμως σε αρκετές περιπτώσεις είναι ανύπαρκτα, στενά και μη φιλικά προς τα ΑΜΕΑ. Αλλο πρόβλημα είναι τα σκουπίδια που αφήνει ο καθένας αυθαίρετα στο δρόμο (που συνήθως τα σκορπίζουν οι γάτες) και που θα τα συναντούν οι επισκέπτες επιστρέφοντας στους καθορισμένους χώρους στάθμευσης, με αποτέλεσμα μια πολύ αρνητική εικόνα για την πόλη.

Νομίζω ότι πρέπει να ξεκινήσουμε από τα αυτονόητα. Να μπουν στις εισόδους της πόλης, αλλά και σε επίκαιρα σημεία της πόλης χάρτες με τις θέσεις των χώρων στάθμευσης, ώστε να μπορούν να τους βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες, αλλά και αν είναι δυνατόν ηλεκτρονικοί πίνακες που να δείχνουν πότε κάποιος χώρος στάθμευσης είναι γεμάτος, ώστε να μην υπάρχουν άσκοπες μετακινήσεις.

Δεν υπάρχει διαγράμμιση και σήμανση των διαβάσεων πεζών, όπως και σαμαράκια που θα αναγκάζουν τους οδηγούς να μην τρέχουν, αλλά και να μην κάνουν άσκοπες βόλτες.

Να δημιουργήσουμε οδούς ήπιας κυκλοφορίας όλο τον χρόνο, αντί του δακτυλίου εποχιακά (ή και όλο τον χρόνο) που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ΄ όσα λύνει. Στόχος πρέπει να είναι ο περιορισμός και όχι η απαγόρευση της κυκλοφορίας. Η αστική συγκοινωνία δεν νομίζω ότι θα δώσει λύση γιατί η πόλη είναι μικρή και στο σύνολο του έτους, μάλλον θα είναι ασύμφορη για το ΚΤΕΛ ή αντίστοιχα ακριβή για τους πολίτες.

Πρέπει να υπάρχει αστυνόμευση, που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Βλέπει ο κόσμος ότι δεν υπάρχει τιμωρία και το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει σχεδόν πλήρης αναρχία. Από την άλλη, οι συνεπείς πολίτες βλέπουν αυτή την κατάσταση, αγανακτούν και παύουν να δείχνουν ιδιαίτερο σεβασμό.
Υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα της ηχορύπανσης (και όχι μόνο) από τα μηχανάκια. Δεν είμαι εναντίον, αλλά δεν μπορεί ο καθένας να κάνει μετατροπές και να ενοχλεί τον κόσμο ακόμα και σε αρκετά τετράγωνα μακριά.
Ας αξιοποιήσουμε τους σχολικούς τροχονόμους για ένα διάστημα, για να κάνουν συστάσεις στους πολίτες. Να εξηγήσουμε γιατί πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία, πώς μπορούμε να μειώσουμε την ταλαιπωρία την δική μας και των συμπολιτών, αλλά ποια θα είναι τα οφέλη.
Να βελτιώσουμε τον φωτισμό τουλάχιστον στις κεντρικές οδούς (προς αποφυγή παρανόησης δεν αναφέρομαι στο κέντρο μόνο). Είναι υποφωτισμένη η πόλη. Ο δημοτικός φωτισμός δεν επαρκεί και στηρίζεται στον διάχυτο από τις βιτρίνες (και μετά που σβήνουν;). Δεν σε παρακινεί να περπατήσεις το σκοτάδι. Ακόμα και το αυτοκίνητο, ψάχνεις να το παρκάρεις κάπου που να έχει φως…
Να γίνει μια κουβέντα για τα σκουπίδια. Ο πεζός θα έρθει αντιμέτωπος με το πρόβλημα αυτό τις βραδινές ώρες.

Αν δεν δούμε τα αποτελέσματα μιας σωστής αντιμετώπισης των προβλημάτων, τότε πως καταφεύγουμε σε ύστατες λύσεις; Ο δήμος να δεσμευτεί για ένα χρονοδιάγραμμα εκσυγχρονισμού και επέκτασης του φωτισμού, βελτίωσης και κατασκευής νέων πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού οδών ήπιας κυκλοφορίας. Η αστυνόμευση να είναι αυστηρή (όχι εισπρακτική). Οι πολίτες να αποκτήσουν παιδεία. Ας ξεκινήσουμε από αυτό το τρίπτυχο και αν χρειαστεί να προχωρήσουμε και σε δραστικά μέτρα. Είναι δύσκολο, αλλά αν ψάχνουμε την εύκολη λύση, θα δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προβλήματα με το να «κουκουλώνουμε» έμμεσα τα πραγματικά…

Share

admin

Τις πληροφορίες για το πρόσωπο μου, τις έχω γράψει στην επιλογή του Ιστολογίου ("Για μένα")....

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

3 Σχόλια

  1. 30 Ιουνίου 2008

    […] Ο δακτύλιος πρέπει να είναι η τελευταία λύση ↩ Συντάκτης: Michalis Vasilakis | Ωρα: 19:24 | […]

  2. 11 Ιουλίου 2008

    […] Ο δακτύλιος πρέπει να είναι η τελευταία λύση ↩ Συντάκτης: Michalis Vasilakis | Ωρα: 14:26 | […]

  3. 18 Ιουλίου 2008

    […] Ο δακτύλιος πρέπει να είναι η τελευταία λύση ↩ Συντάκτης: Michalis Vasilakis | Ωρα: 8:06 | […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.