Από τον Προϊστάμενο Διεύθυνσης του Π. Α.μεΑ. Λασιθίου ελήφθη το παρακάτω μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και παρατίθεται ως έχει:

Επί της παραπάνω επιστολής για δημοσίευμα[1.
Σύνδεσμος σε ανάρτηση με θέμα “Σοκαριστική καταγγελία στο Cretalive για το Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων Λασιθίου”], μερικές επισημάνσεις. Σε ότι αφορά το γεγονός,
αν υπήρχαν ή υπάρχουν ψείρες, θα το κρίνει η ΕΔΕ και όχι ο Προϊστάμενος, που αμφιβάλω αν έχει εξουσιοδοτηθεί από τη διοίκηση για να απευθυνθεί σε ΜΜΕ για το υπό διερεύνηση ζήτημα, σχολιάζοντας θέματα πέραν του προσωπικού ζητήματος. Καλό είναι να έχει την υπομονή να περιμένει το πόρισμα της ΕΔΕ,
εκτός και αν ανατέθηκε στον ίδιο, την ολοκλήρωσε ήδη και κοινοποιεί το αποτέλεσμα της. Σε αυτή την περίπτωση, καλό θα ήταν να υπάρχει η πλήρης εικόνα του πορίσματος. Να τονιστεί, πως δεν διατάχθηκε προκαταρκτική, αλλά ΕΔΕ. Επειδή μάλιστα κοινοποιείται και σε μέλη της διοίκησης, καλό θα ήταν να αναφέρεται όλη η αλήθεια. Να σημειωθεί,
στην επιστολή του παραλείπει να αναφέρει ποια είναι τα “προσβλητικά σχόλια“, των οποίων την αφαίρεση ζητά. Το δημοσίευμα του
Cretalive το οποίο κοινοποιήθηκε από την ιστοσελίδα αναφέρει “
οι καταγγελίες που έχουμε είναι γκαραντί, μην σπεύσουν να τις αμφισβητήσουν“.
Απορίας άξιον, στο Cretalive, την πηγή της είδησης, που ανέδειξε το θέμα, γιατί
δεν εστάλει ανάλογη επιστολή από τον Προϊστάμενο; Γιατί
αν η πηγή είναι αξιόπιστη, τότε δεν μπορεί η αναπαραγωγή της να μην είναι…
Οπως δηλώνεται από τον Προϊστάμενο, έγινε έλεγχος την “Κυριακή 12 Μαρτίου 2022”, ενώ το μήνυμα ελήφθη στις 12:44 & 12:49. Να υποθέσω ότι ξύπνησαν μέσα στη νύχτα τους περιθαλπόμενους για να τους ελέγξουν; Και γιατί δεν έγινε αμέσως μετά το δημοσίευμα του Cretalive; Και ποιος είπε πως το ζήτημα υφίστατο απαραίτητα στον παρόντα χρόνο και δεν αφορά προηγούμενες μέρες; Καλό είναι να ολοκληρωθεί η ΕΔΕ που πολύ ορθά διέταξε η διοίκηση για να διαπιστωθεί τι ακριβώς συνέβη, και ο Προϊστάμενος του οποίου δεν αναφέρθηκε πουθενά το όνομα, ας έχει την υπομονή να εξαπολύει μύδρους μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Η κοινοποίηση γεγονότων που αφορούν ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού, έχει στόχο να προστατεύσει τα δικαιώματα τους και από την άλλη εξυπηρετεί το εύλογο ενδιαφέρον της κοινωνίας για ενημέρωση, και το δημόσιο συμφέρον.
Και μην παρεβλέπουμε, υπάρχει ήδη εν εξελίξει μια άλλη ΕΔΕ για τον μεγάλο αριθμό κρουσμάτων κορονοϊού στο Θεραπευτήριο. Κάτι που δείχνει ότι υπάρχουν ζητήματα.
Πουθενά στο δημοσίευμα δεν αναφέρεται ότι ήταν σε γνώση και ανοχή του περιστατικά. Ομως ως Προϊστάμενος του ιδρύματος, ως η κορυφή της δομής, οφείλει με ελέγχους να φροντίζει ώστε να μην υπάρχει κανένα αρνητικό περιστατικό. Αν πάλι γνωρίζει, αλλά αδυνατεί διοικητικά να ανταποκριθεί, τότε είναι ζήτημα και αυτό. Σε κάθε περίπτωση, η ΕΔΕ είναι αυτή που θα διευκρινίσει τα γεγονότα.
Κατανοητό να υπάρχει φόρτος εργασίας, αυξημένες ανάγκες, αλλά η άρνηση του γεγονότος, είναι ψέμα. Πόσο μάλλον να βγαίνει ο Προϊστάμενος και να δηλώνει πως όλα βαίνουν καλώς.
Σχολιάζοντας μάλιστα το θέμα εργαζόμενη του Θεραπευτηρίου σε ΜΚΔ, έγραψε αυτό που φαίνεται στο απόσπασμα.
Δηλαδή δεν αμφισβητεί το γεγονός, αλλά το αιτιολογεί σε επιθετικό ύφος, χρησιμοποιώντας μάλιστα προσβλητικές εκφράσεις, κάτι που δεν συνάδει με τον κώδικα δεοντολογίας των δημοσίων υπαλλήλων.
Σε ότι αφορά το ζήτημα της απομάκρυνσης του Προϊσταμένου, προφανώς και δεν είναι δυνατόν να ζητείται η πηγή της πληροφόρησης. Ομως το απλούστερο είναι, αν αμφισβητείται και αυτό το στοιχείο, να ζητήσει ενημέρωση από την διοίκηση όπως είναι αυτονόητο, και όχι δημοσίως από την ιστοσελίδα. Να υποθέσω πως και για αυτό ο Προϊστάμενος προτίθεται να ασκήσει νόμιμα δικαιώματα του εναντίον της ιστοσελίδας;
Θέλω να πιστεύω πως η διοίκηση του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας, δεν επικροτεί συμπεριφορές που σκοπό έχουν να εκφοβίσουν ΜΜΕ. “Η δημοσιότης είναι ψυχή της δικαιοσύνης” και είναι θετικό να υπάρχει δημοσιότητα γιατί είναι και αυτή ένα μέσο που συμβάλει στην διαφάνεια και την χρηστή διοίκηση. Δεν είναι εχθρός η δημοσιότητα, αλλά βοηθός στην επίτευξη του στόχου. Δηλαδή, στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς πολίτες και εργαζόμενους.
Η προσφυγή στη δικαιοσύνη, ναι μεν αποτελεί δικαίωμα, αλλά πρέπει να έχει και βάση. Η καταχρηστική άσκηση του δικαιώματος, που φαίνεται να έχει παίξε τον ρόλο της μέχρι σήμερα, είναι ένα ζήτημα. Και είναι προφανές πως αν εκεί καταλήξει, τότε να είναι σίγουρος πως τα ΜΜΕ, πιθανόν να σκαλίσουν ακόμα περισσότερο. Αν ο Προϊστάμενος θέλει να εκφοβίζει κόσμο και ΜΜΕ με μηνύσεις, κλπ, για διάφορα ζητήματα, ώστε να σιωπήσουν ακόμα και επί αληθινών περιστατικών, είναι ακατάλληλος να διαχειριστεί την θέση που του ανατέθηκε.
Για να μην υπάρχει άσκοπη και ανούσια αντιπαράθεση, συνίσταται ηρεμία και υπομονή μέχρι να ολοκληρωθεί η ΕΔΕ.
Πρόσφατα σχόλια