Ο Αγιος Νικόλαος πουθενά | blog.mirabelo.gr

Ο Αγιος Νικόλαος πουθενά

Υπουργείο τουρισμού, σποτ "Moments in Crete" - 20141105-1Ενα από τα διαφημιστικά του υπουργείου τουρισμού έχει τίτλο «Moments in Crete», και ανέβηκε πρόσφατα. Σε αυτό δεν υπάρχει ούτε ένα αναγνωρίσιμο πλάνο από τον δήμο Αγίου Νικολάου. Υπάρχουν πολλά από την υπόλοιπη Κρήτη, ακόμα και δύο από Σητεία. Προφανώς δεν διαθέτουμε οτιδήποτε άξιο προβολής, σε αντίθεση με άλλους νομούς και δήμους απ’ όπου υπήρχε πλούσιο υλικό.
Από Αγιο Νικόλαο, μηδέν. Συνηθισμένο το φαινόμενο, ακόμα και στα σποτάκια της περιφέρειας Κρήτης και καλό είναι να απασχολήσει τους τοπικούς μας άρχοντες, γιατί έχει γίνει συνήθεια.


Share


7 Σχόλια

  1. Δημήτρης Χ. 5 Νοεμβρίου 2014 13:58

    Με την εξαίρεση του καθ’ αυτού μνημείου της Σπιναλόγκας (και τίποτα απ’ ότι το περιβάλλει που κάθε άλλο παρά προβολής αξίζει), αναγνωρίσιμα «πλάνα» δηλαδή τοπόσημα που χρίζουν προβολής, δεν έχουμε να δώσουμε.

    Εκτός κι αν επιθυμούμε μια τιμητική αναφορά εις μνήμην παρελθούσης δόξης.

    Επίσης, η βιομηχανία του τουρισμού πλέον είναι κατ’ εξοχήν ιδιωτική δραστηριότητα. Οι ιδιώτες είναι αυτοί που πρέπει να μεταλλάξουν το προϊόν τους σε κάτι σύγχρονο και άξιο κατανάλωσης. Έπεται ο ρόλος των «τοπικών αρχόντων» να δώσουν κανάλια προβολής και προώθησης της από άλλους διαμορφωμένης κατάστασης. Μέχρι εκεί φτάνει ο ρόλος τους και το να κάνουμε σαν τις κακές αδερφές δεν λύνει το πρόβλημα της απαξίωσης του τουριστικού προϊόντος του δήμου μας.

    Η εικόνα της πόλης του Αγίου Νικολάου είναι αυτή μιας βραζιλιάνικης φαβέλας χτισμένης από μπετό. Η λίμνη περιβάλλεται από τις πιο κακόγουστες «πέργκολες» και ταμπέλες που έχει σκαρφιστεί ανθρώπου νους…

    Πως θα μπορούσε ο Ζερβός κι ο κάθε Ζερβός στη θέση του να βάλει αυτή την εικόνα στο εν λόγω βίντεο.?

  2. admin 5 Νοεμβρίου 2014 17:28

    Πιστεύω πως ο τόπος μας έχει περισσότερα να προσφέρει στο μάτι του επισκέπτη από μια Σπιναλόγκα. Από την άλλη, όταν για την δημιουργία των διαφημιστικών δαπανώνται κρατικά χρήματα, τότε μας πέφτει λόγος. Αν δει κανείς με προσοχή το διαφημιστικό, σε πολλές περιπτώσεις θα μπορούσαν πλάνα του να ήταν από την περιοχή μας, αφού υπάρχουν εξίσου αν όχι καλύτερης ομορφιάς παραστάσεις. Οπως ανάλογα θα μπορούσε να είναι και από Ιεράπετρα ή Οροπέδιο. Γιατί λοιπόν πληθώρα πλάνων από άλλες περιοχές και τα μηδενικά από κάποιες άλλες;
    Και φυσικά πρέπει να έχει λόγο η δημοτική αρχή, αφού η πορεία του τουρισμού έχει άμεσο αντίκτυπο στην τοπική οικονομία. Οχι ότι για τη σημερινή κρίση του τουρισμού δεν έχουμε ευθύνες για την πορεία του, αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να υπομένουμε την άνιση μεταχείριση.

    http://www.mirabelo.gr

  3. Δημήτρης Χ. 6 Νοεμβρίου 2014 12:38

    Αν καταλαβαίνω καλά εννοείτε ότι η πορεία του τουρισμού (το αν πηγαίνει καλά ή όχι) είναι αντικείμενο της εκάστοτε δημοτικής αρχής και ότι έγκειται εντός του θεσμικού της ρόλου να κανονίζει αντί για την Τριόπετρα να δειχθεί ο Αλμυρός και ότι από κει εξαρτάται η τοπική οικονομία. Το θέμα λοιπόν είναι γιατί δε δείξανε κάποια παραλία μας?

    Έστω ότι καταλαβαίνω σωστά κι ότι αυτό που λέτε ισχύει.

    Τί άλλο ισχύει? Ότι όλη η Κρήτη έχει εξαιρετικές παραλίες. Τα νότια παράλια δε κατά πολύ περισσότερες λόγω αναγλύφου και κατά πολύ περισσότερο αξιοπρόβλητες διότι λόγω της άμεσης επαφής τους με την πέριξ φύση (και όχι με τα χάλια των τουριστικών οικισμών και πόλεων)… έχουν περισσότερη «φωτογένεια».

    Σκοπός ενός βίντεο σαν κι αυτό που σχολιάζετε είναι να πείσει τον δυνητικό επισκέπτη να έρθει στην Κρήτη. Μέχρι εκεί δε μας ενδιαφέρουν οι τοπικιστικοί διαχωρισμοί. Άπαξ και πειστεί ενεργοποιείται ο ανταγωνισμός σε επίπεδο τουριστικών προορισμών εντός του νησιού και μόνο τότε.

    Δε χρειάζεται να αναφέρουμε ότι αν ο ανταγωνισμός αυτός γίνεται σε επίπεδο παραλίας και μόνον εκεί έχουμε πάει άπατοι. Συνεπώς το να διαρρηγνύουμε τα ιμάτιά μας για τις παραλίες είναι σα να κόβουμε το κλαδί που καθόμαστε.

    Τον εξαιρετικής ομορφιάς Κόλπο (καμία σχέση με τις παραλίες – για τις εικόνες που προσφέρει μιλώ), τις θεάσεις προς τα σητειακά, τα γυροχώρια που μπορούν να προσφέρουν εναλλακτικές επιλογές που σε άλλους τόπους δε συνδυάζονται με την έννοια του μαζικού τουρισμού κ.ο.κ. τα καταστρέφουμε μέρα με τη μέρα τουλάχιστον από τις αρχές του 1980. Η συνολική εικόνα που έχουμε δημιουργήσει είναι έως και αρρωστημένη. Μα η συνολική εικόνα είναι αυτή που κάνει ένα τόπο θελκτικό.

    Είναι η ώρα να παραδεχτούμε ότι η τοπική οικονομία ΠΛΕΟΝ στηρίζεται στην Σπιναλόγκα και μόνο σ’ αυτή σε επίπεδο Δήμου. Σε επίπεδο Πόλης η τοπική οικονομία απολαμβάνει τον απόηχο της Σπιναλόγκας και κάποια ψίχουλα από την κρουαζιέρα (ότι φάνε οι κακομοίρηδες μέχρι να μπούνε στα λεωφορεία να φύγουνε για Κνωσσό ή αλλού).

    Κατεβαίνουνε, κάνουνε τη βόλτα στον πεζόδρομο, φτάνουνε στην πλατεία, βλέπουνε το χάος από κει και κάτω προς την κατηφόρα, και γυρίζουνε τα μπρος πίσω… Παγωτό, καφέ και κανά σουβενίρ από μαγαζιά απολιθώματα άλλων εποχών. Και πάλι καλά να λέμε…

    Εν ολίγοις για ποιον τουρισμό συζητάμε σε επίπεδο πόλης. Ευτυχώς που αλλοτινές εποχές έδωσαν δυναμική και δημιουργήθηκαν κάποιες ξενοδοχειακές υποδομές (ξένων συμφερόντων πολλές φορές) στην περιοχή και παίρνουνε κανένα μεροκάματο τα παιδιά μας.

    Είμαστε εκπαιδευμένοι να πιστεύουμε ότι η πόλη μας είναι όμορφη και το γεγονός αυτό δε μας αφήνει να δούμε ένα μέτρο πέρα απ’ τη μύτη μας.

  4. admin 6 Νοεμβρίου 2014 21:04

    Αλίμονο αν όλοι είχαμε τις ίδιες απόψεις. Νομίζω ήμουν και σύντομος και σαφής στο σχόλιο μου και δεν νομίζω ότι χρήζει μεγαλύτερης επεξήγησης.

    http://www.mirabelo.gr

  5. Δημήτρης Χ. 8 Νοεμβρίου 2014 13:11

    «Και φυσικά πρέπει να έχει λόγο η δημοτική αρχή, αφού η πορεία του τουρισμού έχει άμεσο αντίκτυπο στην τοπική οικονομία».

    Αλίμονο αν θεωρήσουμε την παραπάνω φράση σαφή…
    Α Μέρος: θέση, Β Μέρος: Επεξήγηση (μέσω διατύπωσης μιας άλλης θέσης)

    Ας είναι…

    Όσο για τις «απόψεις» και τα «αλίμονο». «Αλίμονο» αγαπητέ αν μπερδεύουμε τις «παρατηρήσεις – διαπιστώσεις» με τις «απόψεις». Δεν μπαίνω στη διαδικασία να εκφράσω την άποψή μου στο δικό σας ιστολόγιο. Όχι για κανέναν άλλο λόγο πέραν του ότι δεν εξυπηρετεί κανέναν η άποψη καθ’ αυτή. Αντίθετα εξυπηρετεί ποικιλοτρόπως η «ελεύθερη σκέψη & έκφραση» όπως ορθά σημειώνετε στον υπότιτλό σας.

    Παρεμπιπτόντως μια άποψη έχει την εξής δομή:

    Α μέρος: ανάλυση μιας δεδομένης κατάστασης από συγκεκριμένη οπτική γωνία και εντοπισμός προβλημάτων.

    Β μέρος: Αποσαφήνιση του Στόχου

    Γ μέρος: Διαμόρφωση Στρατηγικής για την επίτευξή του.

    «Αλίμονο» αν θεωρείτε ότι στην παραπάνω ανάρτησή μου έξυσα κάτι περισσότερο από την επιφάνεια του μέρους Α.

    Αντιλαμβάνομαι τη δυσκολία που ενέχει η παραδοχή, η αυτοκριτική & η στρατηγική αλλαγή προσέγγισης προς τον τουρισμό στην πόλη μας. Είναι πάρα μα πάρα πολύ δύσκολο γιατί μιλάμε για συμπεριφορές που έχουν περάσει πλέον στο γονιδίωμά μας. Από το δικτυακό σας μετερίζι θεωρώ ότι μπορείτε να βάλετε ένα λιθαράκι σ’ αυτή τη δύσκολη διαδικασία που είναι υποχρεωτική για να μην καταλήξουμε Bilbao (μόνο που στη θέση της βαριάς βιομηχανίας θα είναι ο τουρισμός).

    Εν ολίγοις έχουμε σοβαρότερα προβλήματα να λύσουμε από το αν θα δείξει τον Αλμυρό ένα βίντεο (ο οποίος Αλμυρός παρεμπιπτόντως μας δείχνει όλη του την ομορφιά τώρα, που έφυγαν οι ξαπλώστρες).

  6. admin 11 Νοεμβρίου 2014 22:45

    Νομίζω πως γίνεται περισσότερο κουβέντα επί προσωπικού και δεν υπάρχει διάθεση τέτοιας μορφής αντιπαράθεσης.

    http://www.mirabelo.gr

  7. Ανώνυμος 11 Νοεμβρίου 2014 23:57

    Δεν χρειάζεται να μαλώνουμε μεταξύ μας οι Αγιονικολιώτες για το αυτονόητο.Για όσους αντιλαμβάνονται κάποια πράγματα με τον κοινό νου,το πρόβλημα δεν είναι ούτε στο μπετόν ούτε σε κάποιο άτυχο βιντεάκι.Έτσι κι αλλιώς ο Αγιος δεν ήταν ποτέ πουθενά.Ρωτήστε τους Αθηναίους που έχουν πάει στη Κρήτη?Η απάντηση είναι κατά σειρά ΧΑΝΙΑ,ΡΕΘΥΜΝΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ! Πουθενά ο ΑΓΙΟΣ…ΟΙ ΑΙΤΊΕΣ διάφορες.Πρώτη και καλύτερη η παντελής έλλειψη προορισμού!ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΗ?Κοσμοπολίτικο θέρετρο?ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ διώξαμε όλους τους νέους και διαλύσαμε κάθε έννοια νυκτερινής διασκέδασης?Τολμήστε να μιλήσετε για υπαίθρια ντίσκο…απλά τολμήστε.Τολμήστε να μιλήσετε για κάτι άλλο.ΦΤΙΑΞΙΜΟ ΠΙΣΤΑΣ αγώνων formula…θα σας περάσουν για τρελλό!ΠΑΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ!Τι θα λέγατε τότε να κάναμε τον Αγιο ένα πανέμορφο,ειδυλλιακό,ρομαντικό ησυχαστήριο με εντονο άρωμα ΚΡΗΤΗΣ.ΕΛΛΑΔΑΣ,όπου θα κυριαρχεί το παραδοσιακό στοιχείο με Κρήτες μάστορες,τεχνίτες,υφάντρες(θυμάστε την ΣΟΦΙΑ ΚΑΝΑ και το εργαστήρι?) ,κρητική κουζίνα παντού(πήξανε οι άνθρωποι στις πίτσες!)βότανα,κρητικοί χοροί,κρητικές βραδιές,δώρα φτιαγμένα απο κρητικά χέρια και όχι κινέζικα τσολιαδάκια,επιτέλους πατάτες τηγανητές της γιαγιάς και όχι προκατεψυγμένες στο βρωμόλαδο της σκουριασμένης φριτέζας.Τώρα οι Γάλλοι τρώνε κρητικά και εμείς τρώμε τώρα τα σ….ά τους.Βέβαια οι ηλίθιοι διδάσκουν ακόμα στα παιδιά τους αρχαία Ελληνικά ενω οι πανέξυπνοι Έλληνες (¨εμένα θα πεις ρε?»)τα κατάργησαν.ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ λοιπόν ο αγροτουρισμός?Που είναι όλα εκείνα τα αναγκαία στοιχεία για να συνθέσεις ένα παραδοσιακό κρητικό ησυχαστήριο?Αρα κι εδώ τζίφος.ΑΣ ΜΗ ΚΡΥΒΟΜΑΣΤΕ. Ο τουρισμός ουρανοκατέβατος ήρθε,ουρανοκατέβατος έφυγε.Κανείς εκτος απο κάποιους ιδιώτες,δεν έκανε ποτε τίποτα.Για να παραφράσω μια φράση «κατά το λαό και οι τουρίστες του.»αυτά μας άξιζαν αυτα πήραμε και σας τα λέω με πόνο ψυχής γιατί εδω γεννήθηκα και μεγάλωσα.Κανείς δήμαρχος δεν τόλμησε να βραβεύσει ποτέ το ΝΙΚΟ ΤΟ ΜΑΛΛΙΑΡΑΚΗ τον μεγαλύτερο ίσως διαφημιστη της πόλης μας, ένα αληθινό Αλέξη Ζορμπά,και ούτε θα το κάνουν ποτέ.ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ Τ Ι Π Ο Τ Α!Η ‘Ολγα κάνει εξαιρετική δουλειά!ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ Η ΚΡΗΤΗ ΦΕΤΟΣ!Ναι αλήθεια είναι Η ΚΡΗΤΗ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ!οριστικά, και τα ξενοδοχεία σου γεμίζουν ασφυκτικά με φτωχορώσους.Κρίμα τη πόλη…

Αφήστε μια απάντηση